Firmele de publicitate incep sa arate mai mult interes pentru realitatea augmentata
Realitatea
augmentata s-a facut cunoscuta ca o tehnologie potrivita mai mult pentru
divertisment. Desi este adevarat ca aceasta tehnologie este foarte eficienta in
a amuza oamenii, ea are si alte intrebuintari care depasesc domeniul jocurilor.
Pe masura ce realitatea augmentata devine tot mai populara, folosirile ei in
domeniul publicitatii atrag tot mai multa atentie. Firmele de publicitate incep
sa vada foloasele atragerii clientilor prin folosirea campaniilor interactive
de realitate augmentata care au mult mai multe rezultate decat cele prin
marketing traditional.
Tehnologia interactiva nu este ceva nou in domeniul publicitar
Realitatea
augmentata nu este ceva cu totul nou in industria de marketing. Firmele de
publicitate se folosesc de ani de aceasta tehnologie pentru a interactiona cu
consumatorii.Totusi, abia in ultimii ani au inceput sa ia tehnologia cu
adevarat in serios. In ziua de azi, cele mai multe produse de realitate
augmentata sunt sub forma aplicatiilor mobile, asociate de obicei cu jocurile
pentru mobil. Cele mai multe intrebuintari ale realitatii augmentate se rezuma
la metode folosite de branduri pentru a atrage atentia , insa firmele de
publicitate incep sa inteleaga ca aceasta tehnologie ar putea deschide o noua
cale pentru a vinde produse consumatorilor.
Nivea are succes cu o campanie de realitate augmentata
Nivea,
un brand renumit prentru ingrijirea pielii si a corpului, s-a folosit de
realitatea augmentata pentru seria de produse Nivea Crème. Compania s-a folosit
de starul pop Rihanna ca purtator de cuvant, astfel ca a atras imediat atentia
a mii de consumatori, insa folosirea realitatii augmentate a facut-o sa iasa in
evidenta din randurile competitiei. In timpul campaniei, detinatorii de
smartphone-uri au putut accesa continut digital incorporat in ambalaj. Prin
acest continut, consumatorii au avut acces la alte produse de la Nivea, creand
o legatura intre publicitate si comertul prin mobil.
Marketingul interactiv a avut un succes rasunator in 2012
In
vreme ce Nivea a avut succes cu folosirea tehnologiei de realitate augmentata,
aceasta tehnologie a atins alte culmi ale marketingului in timpul promovarii
filmlui Transformers: Dark of the Moon in 2012. Tehnologia a fost folosita
intr-un joc pe mobil in care detinatorii de smartphone-uri se luptau cu roboti
care erau suprapusi peste lumea reala. Campania a inregistrat peste 2 milioane
de utilizatori in doar doua saptamani de la lansare, dovedindu-se a fi una
dintre cele mai de succes campanii de marketing pentru realitatea augmentata.
Sursa: qrcodepress.com