Ela Iliesi

Augmentarea cutiilor de pizza – Marketingul viitorului

Aproximativ 60 de milioane de oameni folosesc aplicatiile de realitate augmentata in mod regulat in zilele noastre. Statisticile arata insa ca pana in 2018 numarul lor va ajunge la 200 de milioane de utilizatori adica un salt urias de 333% care va schimba cu siguranta modul in care ne raportam la educatie, medicina, entertainment dar mai ales marketing online si offline.

Realitatea Augmentata a patruns cu usurinta in marketing, multe branduri experimentand si implementand cu succes aplicatiile acestui concept in cataloagele de produse, pe bannere, in reclamele video si in magazine. Cine s-ar fi gandit insa ca se poate castiga atat de mult in relatia client-produs prin augmentarea banalelor cutii de pizza?

Domino’s Pizza este o firma japoneza care si-a augmentat cutiile de pizza spre deliciul clientilor. Domino’s a creat o aplicatie utilizand imaginea unui pop star virtual foarte popular in Japonia, cu numele de Hatsune Miku. Combinand realitatea augmentata cu o aplicatie de iPhone, clientii pot comanda pizza direct de la Miku, isi pot verifica online comanda, iar dupa ce primesc pizza pot asculta si vedea starul favorit doar indreptand telefonul spre cutia de pizza.


Cu putina vreme in urma, la Walmart se vindea pizza care avea pe cutie personajele The Avengers. Cu ajutorul aplicatiei Super Hero AR App, personajele de pe cutie prindeau viata atunci cand cutia era scanata si aplicatia activa pe telefon. Clentii Walmart si mai ales tinerii si copiii au fost extrem de incantati de noua aplicatie care permitea tot felul de jocuri si imagini cool direct de pe cutia de pizza.


Hell Pizza, un lant de pizzerii din Noua Zeelanda a dus conceptul si mai departe transformand cutiile de pizza in modalitati de a juca un nou joc cu zombi. Zombies from Hell este un joc relativ simplu dar interactiv iar firma ofera premii jucatorilor sub forma de pizza, puncte, bonusuri si reduceri.


Papa John’s, a treia cea mai mare firma producatoare de pizza din lume, a inceput sa experimenteze cu realitatea augmentata inca din 2009. Campania de marketing initiata la acea vreme de Papa John’s consta dintr-o aplicatie online care permitea utilizatorului sa sa interactioneze in timp real cu o imagine generata de computer. Clientii trebuiau sa intre pe site-ul firmei, sa faca download si sa printeze un icon al unui Camaro Z28 din 1972, prima masina a fondatorului Papa John’s, John Schnatter si sa conduca virtual acea masina dupa ce imaginea era recunoscuta si generata de webcam. In timp ce conduceau, clientii Papa John’s primeau bonusuri, reduceri si alte premii. Ulterior, incepand cu data de 1 iunie 2009, icon-ul a fost plasat pe spatele cutiilor de pizza, Papa John’s fiind din nou in topul firmelor care utilizau cea mai noua tehnologie in campanii de marketing.

Cutiile de pizza augmentate sunt o modalitate geniala de a atrage clientii. Cumparaturile in supermarket devin interactive si interesante clientii intrand in joc si scanand diferite cutii pentru a vedea ce mai e nou si cum interactioneaza. Jocurile de pe cutii atrag copiii si adolescentii ca un magnet, iar premiile reale fac din aceasta modalitate de marketing una de viitor.