Lefter Radu | Specialist SEO

Catalogul sub forma de app Ikea 2012


Inainte de aparitia acestui app, Ikea avea deja un catalog digital care putea fi descarcat, insa care nu era destul de atragator, nu avea nimic care sa sara in ochi clientilor si sa-i faca sa-l prefere celui tiparit. Baza de utilizatori era deasemenea in stagnare, Ikea nu se putea plange de clienti fideli, insa avea nevoie si de o strategie pentru a atrage noi clienti. Catalogul digital deja existent se confrunta si cu problema unei cantitati imense de informatii pe care utilizatorul deseori n-avea rabdare sa o parcurga.

Cand au decis sa ia in considerare folosirea realitatii augmentate in noul lor catalog, cei de la Ikea si-au propus sa obtina o mai mare distribuire a catalogului sau sa obtina noi utilizatori ai catalogului si astfel, potentiali clienti, sa creasca numarul descarcarilor catalogului digital si sa-i motiveze pe utilizatori sa le viziteze magazinele.

Noul catalog avea astfel tiparit pe prima pagina un apel la actiune pentru folosirea smart phone-ului pentru accesarea catalogului digital care instala imediat app-ul necesar. In catalog erau optimizate cu realitatea augmentata 43 de produse carea apareau in forma 3D cu animatii ale functionalitatii lor prin prisma dispozitivului mobil. Mobila astfel optimizata era recunoscuta printr-un marcator pe pagina respectiva. Foarte importante in succesul campaniei au fost instalarea si folosirea intuitiva a app-ului, precum si stocarea datelor in format tip "cloud" care cerea totusi o buna conexiune la internet.    

Succesul inregistrat de acest app a fost rasunator, devenind cel mai descarcat app al unui brand in anul 2012 cu peste 5 milioane de descarcari. Utilizatorii erau se pare captivati de el, petrecand in medie opt minute pe el. Nici utilizatorii noi nu au intarziat sa apara, numarul lor crescand cu pana la 30%, datorita cu siguranta continutului inedit pe care putea sa-l exploreze. In weekend-uri a cunoscut o crestere a descarcarilor cu pana la 35% iar in total catalogul tiparit a atins 211 milioane de distribuiri.

Realitatea augmentata a inregistrat unul dintre cele mai mari succese ale sale de pana acum in campania Ikea datorita utilitatii sale - achizitionarea de mobila este dependenta de o decizie informata asupra aspectului sau spatial - dar si datorita atractivitatii acestei noi tehnologii. A combinat in mod proverbial utilul cu placutul dandu-le sansa clientilor atat sa aleaga ce era mai potrivit pentru ei cat si sa se distereze in timpul cumparaturilor. 

1 comments:

Write comments
Alexis
AUTHOR
delete

Vaaaaaai cat de tare, nici nu stiam ca exista asa ceva, altfel testam acum cand mi-am mobilat apartamentul.

Reply
avatar