Lefter Radu | Specialist SEO

App-ul MeView de la Mitsubishi Electric



Mitsubishi Electric a recurs la realitatea augmentata deoarece avea nemultumiri majore legate de felul in care clientii percepeau si decideau sa cumpere produsele lor, anume sisteme de incalzire si aer conditionat. In urma unor studii au inteles ca cei care le cumparau produsele nu erau familizarizati cum modul in care acestea se instaleaza si functioneaza si de aceea ori recurgeau la parti terte ori luau decizii incorecte care duceau la nemultumire pe termen lung. Toate aceste probleme aparusera in ciuda eforturilor financiare de publicitate si de informare, asa ca s-a cautat o noua metoda de rezolvare a problemei.

Solutia a fost gasita sub forma folosirii realitatii augmentate intr-un nou app numit MeView care avea ca scop sa creasca semnificativ vanzarile si sa le puna la dispozitie furnizorilor unelte pentru marketarea si vanzarea produslor. Peste 500 de furnizori au beneficiat de un program in care au fost instruiti sa foloseasca noul app pentru a prezenta clientilor cum va arata produsul in casele lor.

App-ul se foloseste de un marcator sub forma de Post-It distribuit de Mitsubishi Electric care se poate lipi oriunde in casa pe locul unde urmeaza sa fie instalat aparatul. Utilizatorii pot apoi sa foloseasca un dispozitiv mobil pentru a vedea clar cum va arata aparatul amplasat. Tehnologia este disponibla pentru 30 de aparate iar utilizatorii pot accesa deasemenea prin aceeasi interfata orice informatie legata de produs cum ar fi termenii de garantie. Pot de asemenea sa faca poze si sa le distribuie.

Realitatea augmentata s-a dovedit a fi alegerea buna deoarece toti cei 500 de furnizori au declarat ca app-ul s-a bucurat de o primire foarte calduroasa din partea clientilor care au inteles mult mai bine si mai repede cum le va afecta aparatul spatiul personal si au fost stimulati in a lua o alegere. Vanzarile au crescut cu pana la 50 de milioane de dolari iar datorita eliminarii cataloagelor tiparite s-au efectuat reduceri de costuri de ordinul milioanelor. 

Mitsubishi Electric a avut doar de profitat de pe urma investitiei in acest app si in incredera pusa in realitatea augmentata. Aceasta a usurat atat viata furnizorilor care au petrecut mai putin timp explicand si mai mult timp aratand cat si a agentior de marketing ai firmei pentru ca furnizorii insisi lucrau pe post de marketeri.