Lefter Radu | Specialist SEO

Toyota Shopping Tool

Una dintre cele mai ambitioase campanii care a recurs la realitatea augmentata pentru a-si promova produsul si pentru a atrage noi utilizatori este cea intreprinsa de Toyota pentru cresterea vanzarilor de Toyota Corolla. Desi au fost nevoiti sa porneasca de la zero cu campania, si-au atins scopurile avute in vedere si asta intr-un mod foarte inovativ.

Inainte de app-ul Toyota Shopping Tool, Toyota nu folosise inca niciun app pentru promovare. Vanzarile de Corolla erau deasemenea mici printre tinerii cumparatori si acestia nici nu aratau vreun semn de interes crescand pentru aceasta marca Toyota. Toyota nu era vazuta ca un brand digital si se afla fata in fata cu provocarea de a-si face numele cunoscut in cercurile sociale online, lucru nu tocmai usor de realizat intr-un mediu in care toata lumea face zgomot si vrea sa iasa in evidenta.

Scopurile lor erau insa clare si sperau ca prin noua campanie sa orienteze potentialii clienti spre reprezentantele Toyota, sa atraga atentia si apoi fidelitatea segmentului tanar al populatiei si apoi sa creasca traficul site-ului si numarul de descarcari al noului app.

Pentru a atinge aceste scopuri, care la acea vreme puteau parea un pic idealiste, au recurs la pop starul digital Hatsune Miku, un personaj animat sintetizator de melodii care se bucura de un mare succes in randul populatiei tinere asiatico-americane. Un marcator produs special de Toyota a fost distribuit peste tot in lume care, atunci cand intra in vizorul dispozitivelor mobile, o arata pe faimoasa Hatsune cantand. 

Rezultatele au fost peste asteptari iar realitatea augmentata si-a dovedit puterea de atractie, mai ales a tinerilor dependenti de tehnologie. App-ul a cunoscut o crestere a descarcarilor de 600% iar lead-urile spre Corolla o crestere de 30%. Deasemenea, site-ul Corolla Miku s-a bucurat de o crestere a vizitelor de 167%.

Succesul acestei campanii nu a depins in totalitate de realitatea augmentata, ci si de alegerea unui stimulent adecvat pentru populatia tinta. Hatsune Miku s-a dovedit a fi alegerea ideala insa cu siguranta nu ar fi inregistrat acelasi succes daca tehnologia de AR nu ar fi suprapus imaginea ei vie si cantand asupra Toyotei Corolla.