Lefter Radu | Specialist SEO

Cele mai de succes campanii de AR

Realitatea augmentata castiga teren de la an la an iar unul dintre domeniile in care si-a dovedit cel mai rapid utilitatea este marketingul. In ziua de azi piata este foarte competitiva pentru orice produs si organizatorii campaniilor de publicitate se vad deseori pusi in situatia de a aduce inovatii in modul de prezentare al produsului sau al brandului pentru a razbate prin competitie. Unii reusesc mai mult decat altii si printre cei care au reusit se afla firme importante care s-au folosit de realitatea augmentata cu rezultate semnificative si chiar surprinzatoare. In articolele urmatoare va vom prezenta cateva exemple ilustrative ale modului in care realitatea augmentata a scos din incurcatura unele dintre cele mai cunoscute firme care cautau un nou mod de a se adresa publicului.

Lego Digital Box




Lego este un brand faimos despre care nu s-ar crede ca se poate confrunta cu probleme, insa starea economiei si-a facut simtite efectele si asupra lui. Motivarea lui in folosirea tehnologiei de realitate augmentata nu a fost insa numai cresterea profitului ci si o mai buna prezentare a produselor si crearea unei legaturi mai trainice cu clientul.

Problemele cu care se confrunta in special erau o scadere a vanzarilor pe piata jucariilor, starea defavorabila a economiei si lipsa de inovatie a produselor. Trebuiau astfel luate masuri pentru a imbogati experienta cumparatorilor in magazin, cresterea vanzarilor in magazinele Lego si pentru a starni agitatie in comunitatea de cumparatori si de reprezentanti ai brandului sau.

Solutia adusa a fost implementarea Cutiei Digitale Lego in toate magazinele Lego din lume. Aceasta este un stand cu un ecran si un vizor. Cumparatorii scaneaza cutia jucariei in fata vizorului si pe ecran apare in format 3D intreaga jucarie deja asamblata si poate fi vizualizata din toate unghiurile. Aceasta tehnologie contribuie enorm la luarea unei decizii de catre cumparator dar si la calitatea interactiunii sale cu produsul in sine. Clientii sunt astfel nu numai ajutati in gasirea jucariei potrivite - ceea ce poate fi dificil mai ales pentru un copil care de obicei vrea toate jucariile din magazin- dar au in acelasi timp oportunitatea de a se juca chiar in magazinul de jucarii.

Rezultatele cele mai importante ale acestei campanii au fost o crestere in vanzari de 17%, o mai mare multumire in randul clientilor fata de alegerea facuta si nenumarate poze si clipuri video generate de utilizatori, cu alte cuvinte, reclama gratuita.

Vizualizarea este foarte importanta pentru acest tip de produs si cumparatorii beneficieaza foarte mult de optimizarea lor folosind realitatea augmentata. Cel mai mare avantaj il au insa producatorii deoarece tehnologia nu face decat sa creasca interesul deja existent pentru produse de acest fel.      

1 comments:

Write comments
Mugur
AUTHOR
delete

Sa fi ajuns si la noi? Eu inca nu am vazut dar mi s-ar parea cool.

Reply
avatar