Ela Iliesi

National Geographic si Realitatea Augmentata

Viata de zi cu zi este cat se poate de reala, dar de cele mai multe ori prea banala, statica sau obisnuita ca sa ne mai atraga atentia. Realitatea augmentata este un concept extrem de interesant si din ce in ce mai popular in zilele noastre. Datorita acestui concept, realitatea imediata capata valente nebanuite si este supusa posibilitatilor nenumarate de interactiune intre oameni si obiecte prin intermediul unor aplicatii electronice. Multe branduri doresc sa integreze realitatea augmentata in campaniile lor de marketing in viitorul apropiat iar ABI Research a estimat ca bugetul alocat pentru realitatea augmentata in Statele Unite va ajunge la 350 milioane de dolari in 2014.

Cu totii stim ca datorita legilor fizicii nu putem fi in doua locuri deodata, calatori in timp sau ajunge pe Luna. Suntem limitati in timp si spatiu, traim doar cateva zeci de ani si de multe ori nu avem mijloacele necesare sa vizitam tot ce ne-am dori sau sa experimentam tot ce ne ofera lumea reala. Realitatea augmentata este una din noile modalitati puse la dispozitie de avansul tehnologic iar explozia aplicatiilor face posibila transformarea realitatii imediate si imbunatatirea ei cu ajutorul diverselor mijloace tehnice.



National Geographic a realizat combinatia perfecta intre tehnologia avansata si educatia prin stiinta si a oferit publicului larg posibilitati nebanuite de a-si imbunatati capacitatile de perceptie si experimenta cat mai mult posibil intr-un timp relativ scurt. Echipa National Geographic a lansat recent in cateva locatii o noua campanie destinata celor pasionati de stiinta, natura, animale si calatorii. Aplicatia ofera tuturor posibilitatea de a experimenta niste lucruri fascinante stand in interiorul unui un mall.

In loc de banalul privit la televizor sau de citirea unui material dintr-o revista, publicului ii este oferita posibilitatea interactiunii reale cu animale precum pantere sau dinozauri, tinerii sunt direct expusi conditiilor meteo extreme pentru un plus de adrenalina iar copiii pot pasi pe luna alaturi de un astronaut faimos. Interactiunea directa cu lumea disparuta a dinozaurilor echivaleaza intr-un anume fel cu o calatorie in timp iar pasul pe Luna face posibila atingerea viitorului. Magia unor astfel de calatorii ofera senzatia de libertate totala iar faptul ca nu mai e necesar sa tinem cont de timp si spatiu pentru calatorii este absolut fantastic.

Publicul larg poate astfel experimenta senzatii noi la aparitia unui leopard 3D care poate fi atins si care interactioneaza foarte bine cu oamenii. Un dinozaur urias sau niste pui de dinozaur isi fac aparitia in fata privirilor uimite si incantate ale copiilor iar un astronaut pluteste lin pe deasupra spatiului.

Astfel de campanii pot fi implementate in scoli si gradinite pentru a face procesul de invatare mult mai usor si mai interactiv. Tehnologia ofera mijloace nebanuite de transformare a lumii spre bine si frumos, spre creativitate si confort, spre o viata mai buna si mai usoara.

National Geographic se alatura astfel noilor metode de invatare alaturi de profesori, educatori si elevi pentru ca totul sa devina posibil si pentru a ne ajuta sa ne depasim limitele in orice privinta.

1 comments:

Write comments
Ana Maria Stamatescu
AUTHOR
delete

Am prins si eu la AFI Palace, eram fara copii atunci dar i-am adus si pe ei a doua zi. Misto, pacat ca nu se fac mai multe si la noi.

Reply
avatar