Ela Iliesi

Realitatea Augmentata si Lumea Modei

Realitatea augmentata a depasit de multa vreme stadiul de simpla aplicatie nou aparuta in domeniul IT si s-a instalat confortabil in cele mai multe domenii ale vietii de zi cu zi. Suprapunerea lumii virtuale peste cea reala prin intermediul unui smartphone, tableta sau dispozitiv portabil a transformat pentru totdeauna modul in care ne raportam la obiectele care ne inconjoara.

Lumea modei beneficiaza din plin de avantajele utilizarii realitatii augmentate. Multa vreme, oamenii au fost reticenti in ceea ce priveste magazinele online, mai ales cele in domeniul imbracamintei si incaltamintei. Lipsa interactiunii directe cu obiectul de cumparat reprezinta un handicap major al magazinelor virtuale. Realitatea augmentata a spart barierele lumii virtuale imbunatatind semnificativ experienta online. Cu ajutorul aplicatiilor realitatii augmentate clientul va putea curand proba haine sau incaltaminte din magazinul online direct la el acasa. Viitorul comentului online va permite cumparatorului sa poarte hainele virtuale, sa aiba senzatia tactila si mirosul materialului intregind experienta virtuala si aducand-o aproape de cea a lumii reale.

O alta aplicatie de succes in cadrul magazinelor de haine, de data aceasta offline, este camera de proba virtuala TopShop Kinect lansata de mega brandul TopShop in 2011. Aceasta a inregistrat un succes urias fiind prima de acest fel implementata in magazinele mari. Camera de proba virtuala este foarte simplu de folosit. Clientul trebuie sa permita aplicatiei sa il fotografieze iar apoi poate proba virtual in voie cate haine doreste prin simpla miscare a bratelor. Camerele de luat vederi scaneaza constant corpul, aseaza hainele de probat peste dimensiunea virtuala si urmaresc fiecare miscare a corpului pentru a adapta constant imaginea. Hainele probate pot fi comandate online sau cumparate din magazin.


Lumea modei devine din ce in ce mai sofisticata imbunatatind experienta reala a prezentarii de moda cu ajutorul ultimelor dispozitive portabile cum ar fi ochelarii Google, Google Glass. Acestia au fost introdusi cu succes anul trecut in cadrul saptamanii modei de la New York. Anul acesta, majoritatea participantilor la saptamana modei de la New York, bloggeri, actori si actrite, editori de moda si critici au purtat acesti ochelari pe tot parcursul programului si si-au exprimat opinia in legatura cu ultima inventie a Google. Nina Garcia, membra activa in juriul de la saptamana modei si director de creatie al Marie Claire a purtat ochelarii pe tot parcursul saptamanii, impartasind milioanelor de fani, bloggeri de fashion si iubitorilor de moda impresii in timp real pe Instagram, Twitter si alte canale de social media.

Google Glass este un dispozitiv actionat vocal sau prin simpla atingere cu degetul, dar reprezinta o experienta total diferita de cea a unui iPhone sau smartphone. Nina Garcia relateaza ca „este o experienta extrem de eliberatoare, e ca si cum ai avea un computer portabil, invizibil, la care nu trebuie sa privesti constant in jos la fel cum faci cu un smartphone.”


Desi realitatea augmentata face obiectele sa para mai reale, ea nu simuleaza o experienta reala ci mai degraba imbogateste si transforma in mod pozitiv ceea ce ne inconjoara. Experienta cumparaturilor online devine mai placuta si mai intima iar integrarea retelelor de socializare revolutioneaza cu totul ideea de cumparaturi. Aceste elemente lipseau cu desavarsire inainte de introducerea conceptului de realitate augmentata.

1 comments:

Write comments
Diana Topor
AUTHOR
delete

Stie cineva daca e si in Romania asa ceva?

Reply
avatar