Producatorul de tehnologie a lasant un software care ajuta consumatorii sa descopere produsele de care au nevoie
O
noua aplicatie pentru smartphone a fost lasata care foloseste realitatea
augmentata pentru a-i ajuta pe cumparatori sa obtina informatii detaliate
despre produsele pe care le vad in magazine doar prin simpla scanare a ambalajelor
cu smartphone-ul.
Acest software a devenit disponibil pentru prima data in Mare Britanie si va fi disponibil in curand in Statele Unite
Conform
managerului pentru poriecte de cercetare IBM, Amnon Ribak, pozitionat in Haifa,
Iarael, aceasta noua aplicatie va fi vanduta mai intai in magazine pentru a fi
incorporata in programe de loialitate pentru clienti. IBM a etichetat aplicatia
Asistentul de Cumparaturi prin Realitate Augmentata. Intra in functiune atunci
cand rafturile unui magazin sunt scanate de client folosindu-se de propriul
smartphone.
Aplicatia de realitate augmentata este capabila sa recunoasca ambalajul produselor de pe raft
O
data ce aplicatia de realitate augmentata a recunoscut pachetul, cauta
informatia relevanta legata de produs intr-o baza de date de tip cloud.
Prezinta apoi clientului o eticheta pe ecranul telefonului care ofera
cumparatorului informatii relevante despre acel produs. Daca clientul alege sa
atinga eticheta de pe ecran, are acces la si mai multa informatie. De exemplu,
ar putea vedea pretul produsului in marimi diferite sau ar putea afla valoarea
nutritionala a unor alimente.
Intregul
produs de realitate augmentata functioneaza prin recunoasterea ambalajului
acelui produs. Aceasta inseamna ca nu este nevoie de scanarea unui cod de bare
sau a unei etichete NFC. Camera dispozitivului este atintita spre ambalaj in
timp ce aplicatia ruleaza si informatia este oferita automat.
Aceasta
aplicatie de realitate augmentata a fost anuntata prima data de IBM in iulie
2012. Lansarea ei a fost anuntata acum de catre companie pentru prima data si a
avut loc la expozitia numita CeBIT. Ribek a explicat ca aplicatia asistentului
de cumparaturi poate observa produsele de care este interesat un anumit
consumator pentru a putea apoi face mai multe recomnadari. De xemplu, daca un
cumparator pare a fi interesat de produse fara grasime, aplicatia poate
evidentia aceasta caracteristica intr-un produs scanat de acea persoana.