Realitatea augmentata ar putea fi o noua trasatura a automobilelor in viitor
Realitatea
augmentata este vazuta de obicei ca o unealta folositoare in marketing sau
divertisment. Tehnologia este capabila de a aduce continut digital vietii,
permitandu-le utilizatorilor de tablete si smartphone-uri sa acceseze acest
continut oriunde s-ar afla. Atat in marketing cat si in industria de
divertisment, realitatea augmentata a castigat laude datorita abilitatii sale
de a suprapune continut digital peste mediul din lumea reala. Aceasta
capacitate a tehnologiei a captat atentia industriei auto si multi producatori
auto sunt de parere ca realitatea augmentata ar putea fi de mare folos
soferilor.
Harman prezinta un parbriz high tech
Firma
de tehnologie Harman a inceput sa prezinte noile sale parbrize cu realitate
augmentata pentru vehicule. Firma a dezvoltat deasemenea un sistem de afisaj
heads-up augmentat care ofera soferilor o multime de informatii prin afisaje
digitale. Sistemul ofera informatie sub forma unei proiectii pe parbriz.
Proiectia este astfel creata incat sa nu obtureze vederea soferului spre drum
si ofera informatii privind viteza, distanta parcursa, data si ora si
incorporeaza chiar si masurarea combustibilului. Sistemul actioneaza deasemenea
ca un serviciu GPS dinamic.
Sistemul ofera informatii valoroase soferilor
Pe
langa ca ofera soferilor informatii digitale, sistemul de realitate augmentata
de la Harman faciliteaza de asemenea apelurile telefonice sub forma unui sistem
de apelare hands-free care permite soferilor sa pastreze contactul cu prietenii
si familia. Sistemul evidentiaza deasemenea posibile pericole pentru sofer
folosind afisaje digitale pentru atragerea atentiei. Harman e de parere ca o
asemenea componenta ar putea sa-i ajute pe soferi la evitarea accidentelor daca
acestia respecta informatia oferita prin sistemul de realitate augmentata.
Industria auto isi arata interesul in realitatea augmentata
Cativa
producatori auto si-au aratat un interes puternic in realitatea augmentata.
Toyota planuieste sa incorporeze tehnologia in viitoare autoturisme, insa
eforturile sale vor fi in cea mai mare parte concentrate pe folosirea
tehnologiei in scopuri de divertisment. Honda si-a exprimat de asemenea
entuziasmul privind realitatea augmentata si posibilele ei folosiri ca unealta
de navigare. Multi producatori auto sugereaza ca tehnologia ar putea fi un mod
viabil de a oferi soferului informatii vitale fara sa-I forteze sa-si ia ochii
de la drum.
Sursa: qrcodepress.com