Lefter Radu | Specialist SEO

Realitatea augmentata folosita de studentii canadieni pentru o experienta nostalgica

Faimoasele Gradini ale Frunzei de Artar au fost recreate digital prin folosirea tehnologiei AR

O echipa de cinci studenti ai Universitatii Ryerson din Toronto, Canada, au folosit o aplicatie de realitate augmentata pentru a recrea experienta Gradinilor Frunzei de Artar si cele mai frumoase momente ale sale in istorie pentru vizitatorii locatiei curente.

Cladirea este fostul sediu al echipelor NHL si NBA ale orasului

Baza experientei a fost contruita folosind Aurasma, software-ul englez de recunoastere a imaginilor care este folosit pentru realitatea augmentata in intreaga lume. A servit ca baza pentru aplicatia interactiva Mattamy AC. Functioneaza prin adaugarea unui strat istoric audio si video peste imagini ale Centrului Atletic Mattamy, cunoscut in trecut ca Gradinile Frunzei de Artar.

Aurasma a fost implicata in proiecte de realitate augmentata similare, cum ar fi cel pentru echipa NBA Toronto Raptors

Acest proiect de realitate augmentata a fost inceput in septembrie pe post de teza finala a grupului, din care face parte si Shaun Ono de 21 de ani. El a declarat ca echipa incerca sa depaseasca limitele curente si sa creeze ceva care ar putea schimba experienta pe care o pot furniza canalele media traditionale.
Ono a declarat: "Am decis ca vrem sa facem un proiect media digital si ca eram deasemenea interesati de istorie" si a adaugat ca "ne-am intrebat, cum am putea combina cele doua aspecte?".
Aplicatia a fost folosita pentru a le permite utilizatorilor sa-si indrepte smartphone-urile la oricare dintre imaginile de pe zidurile Centrului Atletic Mattamy. Aceste ilustratii includ momente istorice ale Toronto Maple Leaves si alte evenimente sportive. De exemplu, cand aplicatia tinteste spre o imagine a lui Tim Horton, jucatorul de hockey legendar, imaginea se transforma intr-o carte de hockey interactiva.
Proiectul de realitate augmentata a fost sponsorizat de o bursa de 4ooo de dolari din partea universitatii care a permis echipei sa cumpere drepturile pentru imagini si filmari. Ono a mentionat ca cea mai mare dificultate a fost in obtinerea drepturilor de autor si nu in folosirea tehnologiei. Restul echipei a fost format din Ryan Bertram, Dylan McFadyen, Marshall Jeskie si Josh Nieman.


Sursa: qrcodepress.com