Faimoasele Gradini ale Frunzei de Artar au fost recreate digital prin folosirea tehnologiei AR
O
echipa de cinci studenti ai Universitatii Ryerson din Toronto, Canada, au
folosit o aplicatie de realitate augmentata pentru a recrea experienta Gradinilor
Frunzei de Artar si cele mai frumoase momente ale sale in istorie pentru
vizitatorii locatiei curente.
Cladirea este fostul sediu al echipelor NHL si NBA ale orasului
Baza
experientei a fost contruita folosind Aurasma, software-ul englez de
recunoastere a imaginilor care este folosit pentru realitatea augmentata in
intreaga lume. A servit ca baza pentru aplicatia interactiva Mattamy AC.
Functioneaza prin adaugarea unui strat istoric audio si video peste imagini ale
Centrului Atletic Mattamy, cunoscut in trecut ca Gradinile Frunzei de Artar.
Aurasma a fost implicata in proiecte de realitate augmentata similare, cum ar fi cel pentru echipa NBA Toronto Raptors
Acest
proiect de realitate augmentata a fost inceput in septembrie pe post de teza
finala a grupului, din care face parte si Shaun Ono de 21 de ani. El a declarat
ca echipa incerca sa depaseasca limitele curente si sa creeze ceva care ar
putea schimba experienta pe care o pot furniza canalele media traditionale.
Ono
a declarat: "Am decis ca vrem sa facem un proiect media digital si ca eram
deasemenea interesati de istorie" si a adaugat ca "ne-am intrebat,
cum am putea combina cele doua aspecte?".
Aplicatia
a fost folosita pentru a le permite utilizatorilor sa-si indrepte
smartphone-urile la oricare dintre imaginile de pe zidurile Centrului Atletic
Mattamy. Aceste ilustratii includ momente istorice ale Toronto Maple Leaves si
alte evenimente sportive. De exemplu, cand aplicatia tinteste spre o imagine a
lui Tim Horton, jucatorul de hockey legendar, imaginea se transforma intr-o
carte de hockey interactiva.
Proiectul
de realitate augmentata a fost sponsorizat de o bursa de 4ooo de dolari din partea
universitatii care a permis echipei sa cumpere drepturile pentru imagini si
filmari. Ono a mentionat ca cea mai mare dificultate a fost in obtinerea
drepturilor de autor si nu in folosirea tehnologiei. Restul echipei a fost
format din Ryan Bertram, Dylan McFadyen, Marshall Jeskie si Josh Nieman.
Sursa: qrcodepress.com